OUD-RHC | Clubcard | Informatie & FAQ's

Wat is de RHC Clubcard?

De RHC Clubcard is hét betaalmiddel op RHC.

Vanaf begin 2016 is bij RHC een cashless betaalsysteem in gebruik. Dit houdt in dat er vanaf dat moment bij de bar niet meer met contant geld betaald kon worden. Alleen in de vending machine kan er met muntgeld betaald worden om snacks, water, frisdrank of bitjes te kopen. Naast betalingen met een pinpas kan er ook betaald worden met de RHC Clubcard.


De clubcard heeft enkele belangrijke voordelen: je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club en je hebt overzicht en controle over je uitgaven (of die van je kinderen). Daarnaast zijn betalingen met de RHC Clubcard ook voor RHC voordelig: aan deze manier van betalen zijn namelijk geen transactiekosten verbonden. We hopen daarom dat zoveel mogelijk betalingen met deze kaart gedaan worden.


De RHC Clubcard was bij de introductie gratis voor alle RHC-leden en werd aangeboden door Le Credit Sportif/Twelve (leverancier van het nieuwe kassasysteem) en Koffiemax (leverancier van de koffieapparaten). Bovendien kregen ook alle RHC Seniorenteams een clubcard, zodat ook de gezamenlijke uitgaven aan de bar eenvoudig zonder contant geld afrekenend kunnen worden. De managers of aanvoerders van de seniorenteams hebben ook een teamkaart ontvangen; hierop kan geld voor de team-/bierpot gestort worden waarmee in één keer voor het hele team kan worden afgerekend.



Starten met de RHC Clubcard
Voor alle leden van RHC en Seniorenteams is er bij de introductie een gratis RHC Clubcard beschikbaar gesteld door Le Credit Sportif/Twelve (leverancier van het nieuwe kassasysteem) en Koffiemax (leverancier van de koffieapparaten).


Ouders die zelf geen lid zijn en andere RHC-bezoekers, maar wel een RHC Clubcard willen, kunnen ook hun eigen pasje aanvragen. Een extra pasje kost €5 voor de administratiekosten en aanschaf. Teams die een 2e of 3e pas willen hebben, kunnen die dus ook aanvragen en aan één rekening koppelen.

Ook als je door vermissing een andere pas nodig hebt, betaal je €5. In dat geval stuur je een berichtje met voornaam, achternaam en e-mailadres naar [email protected] en een en ander wordt in gang gezet.


Voor je met de RHC Clubcard kan betalen, dien je de clubcard te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Dit kun je thuis eenvoudig zelf doen via de website van RHC. Per e-mail ontvang je daarvoor de benodigde inloggegevens.

Je bepaalt zelf welk saldo je op jouw kaart of die van je kind(eren) wil zetten. Dit gebeurt veilig via een i-Deal transactie, waarmee je je geld overmaakt van een privé bankrekening naar de rekening die aan jouw RHC Clubcard is gekoppeld. Er komt dus geen geld op de RHC Clubcard zelf te staan. Mocht je de Clubcard kwijt raken, dan kun je hem blokkeren, waardoor je over het openstaande saldo blijft beschikken.

De RHC Clubcard kan je uiteraard ook opwaarderen aan de bar, via een pinbetaling.


Veelgestelde vragen

Ik heb nog geen inloggegevens ontvangen
Je kan via de inlogpagina op de RHC site een wachtwoord vergeten-verzoek sturen. Lukt dat niet, omdat je e-mailadres niet wordt herkend, stuur dan een mail aan [email protected].


Kan ik met de RHC Clubcard ook ergens anders betalen?
Nee, met de RHC Clubcard kan je alleen aan de bar bij RHC afrekenen.


Hoe kan ik saldo laden op mijn RHC Clubcard?
Dat kan op twee manieren:

1 . Log in op de Clubcard-pagina van de RHC site, dan kan je met iDeal je saldo opwaarderen.

2 . Aan de bar bij RHC met je pinpas.


Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Alleen bij beëindiging van het RHC-lidmaatschap wordt het saldo gerestitueerd.


Kan ik op de club nog wel betalen met een pinpas?
Ja, naast je RHC Clubcard kan je ook met een pinpas betalen.


Hoe activeer ik mijn RHC Clubcard?
In een online-omgeving kan je via de Clubcard-pagina van de RHC site met de eerder ontvangen inloggegevens jouw RHC Clubcard activeren. Zodra er saldo op is geladen, kan je deze gebruiken als betaalmiddel bij RHC.
Registreren of inloggen hoeft niet, als je dat niet wilt. Door bij één van de kassa's je clubcard op te laden, doe je dit ongeregistreerd en anoniem.


Hoe weet ik wat het actuele saldo op mijn RHC Clubcard is?
Log in op de Clubcard-pagina van de RHC site, dan zie je op je persoonlijke pagina direct wat je saldo is. Verder staat na afgerekend te hebben bij de bar je saldo onder aan de bon en wordt het tijdelijk op het scherm getoond.


Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen?
Log in op de Clubcard-pagina van de RHC site, dan kun je onder de menuoptie ‘Gebruikersgegevens’ je gegevens wijzigen.


Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing van mijn RHC Clubcard?
Je RHC Clubcard wordt zo snel mogelijk geblokkeerd als je een email stuurt naar [email protected]. De kosten voor een nieuwe RHC Clubcard bedragen €5.


Wat moet ik doen indien mijn RHC Clubcard niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar [email protected].


Kunnen niet-leden (bijv. ouders) ook een RHC Clubcard aanvragen?
Ja, via de Clubcard-pagina van de RHC site kan je een aanvraagformulier invullen. De aanvraag zal door RHC worden beoordeeld. De kosten voor deze RHC Clubcard bedragen €5.


Wat gebeurt er bij beëindiging van mijn lidmaatschap?
Na beëindiging van je lidmaatschap kun je nog steeds betalen met het saldo op je RHC Clubcard. Eventueel resterend saldo kan, na inlevering van de pas bij het RHC Bestuur, worden gerestitueerd.


Hoe worden de kosten voor een nieuwe pas verrekend?
Bij ontvangst van de nieuwe kaart worden de kosten voor een nieuwe pas via de kassa aan de bar direct verrekend.


Voor alle andere vragen over de RHC Clubcard kun je verder terecht bij [email protected].