Impact Corona op RHC

3 april 2024
Zoals eerder aangegeven willen we jullie in deze onzekere tijd zo goed mogelijk op de hoogte houden. Voor welke uitdagingen we staan en hoe we dit met zijn allen op een goede manier gaan opvangen. Er is voorlopig nog geen zicht op welk moment we weer kunnen gaan starten en dat geeft niet echt een richtpunt waar we rekening mee kunnen houden. Daarom bekijken wij als Bestuur op dit moment nauwkeurig welke impact dit heeft op onze club.

Wat wel duidelijk is dat er vooralsnog niet gehockeyd kan worden. We geen feestjes en andere evenementen kunnen organiseren en zelfs het jeugdkamp noodgedwongen moesten aflasten. We hebben dus zowel in sportief, financieel en organisatorisch opzicht een ander seizoen dan normaal. De jaarplannen van hoofdtrainers, trainers en coaches worden volledig door de war geschopt, dus de ontwikkeling van spelers en speelsters zal niet optimaal zijn. We missen flink wat gezelligheid in en rond ons clubhuis en daardoor missen we ook flink wat barinkomsten. Organisatorisch zijn we ook gehandboeid. Commissies kunnen niet meer in persoon vergaderen, makkelijk nieuwe vrijwilligers vinden en hierdoor is het moeilijk om de grote klussen die tegen het einde van het seizoen altijd weer komen goed neer te zetten. Denk hierbij aan de teamindelingen, trainers/coaches vinden voor komend seizoen en de toernooien te organiseren.

We hechten veel waarde aan de speerpunten van het bestuur die we tijdens de ALV van september gepresenteerd hebben. Dit zijn ontwikkelen, verenigen en geborgenheid en de uitleg hierbij is achter de inlog te vinden bij Documenten onder het kopje Bestuur. We hebben op basis van deze waarden ook een aantal belangrijke keuzes gemaakt, die er hopelijk voor zorgen dat we aan het einde van deze crisis er goed uitkomen. Of in ieder geval zo goed mogelijk.

We hechten grote waarde aan het bouwen en ontwikkelen van onze trainers en vrijwilligers bij RHC. Trainers en vrijwilligers zijn het kapitaal van onze hockeyvereniging en we willen dit dan ook zo goed mogelijk waarborgen voor de toekomst. Als teken van vertrouwen en uit het oog van goed werkgeverschap, hebben wij besloten om de vrijwilligersvergoedingen voor onze trainers door te blijven betalen. Ook nu er niet gehockeyd en getraind gaat worden. We vragen er wel wat voor terug. Dat jullie de verbinding binnen het team en de team met de vereniging blijven zoeken via allerlei digitale opties. Daarnaast vragen we ook om de trainingen die er normaal gesproken gegeven zouden worden, blijven voor te bereiden en deze in The Hockey Factory up te loaden. Meer informatie hierover volgt in een mail specifiek voor deze trainers dit weekend.

We vragen ook aan de vrijwilligers in de vele commissies van RHC om ook wekelijks of tweewekelijks contact met elkaar te blijven houden. Met het bestuur doen we dit via Google Hangouts, maar er zijn daar natuurlijk talloze alternatieven voor. We merken dat het digitale vergaderen inhoudelijk heel efficient en gezellig kan zijn en daardoor hoef je meestal maar een uurtje iets te bespreken. Bespreek met de commissies vooral beide scenario’s en bereid je daarop ook voor. Bedenk wat er gebeurd als we eind mei, juni en juli nog een opstart hebben en wat er daarvoor moet gebeuren. Maar ook dat als er dit seizoen geen hockey meer is. Hoe we het dan in augustus en september weer goed op de rit hebben.

Het is al met al een onzekere tijd waar we echt samen door moeten komen. Helaas is dat niet meer op de Lange Kleiweg op het terras, langs het hockeyveld of aan de bar, maar in een conference call. Als we dat blijven doen, dan hebben we er alle vertrouwen in dat we er zo goed mogelijk uitkomen als mogelijk is. Let een beetje op elkaar, #KeepPlaying en #RHCoronaDoor!

Als je nog vragen hebt, kunnen deze gesteld worden via [email protected]